Zgodnie z nowelizacją Kodeksu Pracy zasady wykonywania pracy zdalnej powinny być określone w regulaminie
Przepisy zakładają, że regulaminie powinny zawrzeć się takie informacje, jak:
- grupa lub grupy pracowników, którzy mogą być objęci pracą zdalną
-
zasady:
- pokrywania przez pracodawcę kosztów;
- ustalania ekwiwalentu pieniężnego;
- porozumiewania się pracodawcy i pracownika wykonującego pracę zdalną, w tym sposób potwierdzania obecności na stanowisku pracy przez pracownika wykonującego pracę zdalną;
- kontroli wykonywania pracy przez pracownika wykonującego pracę zdalną;
- kontroli w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;
- kontroli przestrzegania wymogów w zakresie bezpieczeństwa i ochrony informacji, w tym procedur ochrony danych osobowych;
- instalacji, inwentaryzacji, konserwacji, aktualizacji oprogramowania i serwisu powierzonych pracownikowi narzędzi pracy, w tym urządzeń technicznych.
- Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom przygotowaliśmy dokument pn. „Regulamin Pracy Zdalnej”, który zawiera wymagane przepisami prawa informacje.